Home » De bakker komt thuis in Hart van Grolle

De bakker komt thuis in Hart van Grolle

345
 

StijlvolBudget Logo

Creëer Jouw Droomhuis met Betaalbaar Interieuradvies!

Bij StijlvolBudget maken we stijlvolle woonoplossingen voor iedereen toegankelijk. Ontvang praktisch interieuradvies dat volledig is afgestemd op jouw wensen én budget!

  • ✔️ Op maat gemaakte moodboards
  • ✔️ Directe links naar betaalbare meubels
  • ✔️ Persoonlijk interieuradvies

Ontdek meer

GROENLO – Door een mand vol streekproducten aan te bieden aan bakker Michel Nales is een officieel begin gemaakt aan de voltooiing van Streekmarkt Hart van Grolle. ‘Bakker Michel Nales is weer thuis’ in zijn bakkerswinkel. ‘De bakker’ is de eerste winkelier die zijn intrek neemt in de streekmarkt waar straks meerdere eetwinkels op een coöperatieve manier gaan samenwerken. De mand bevat eerlijke en pure producten van de deelnemende winkeliers en betrokken partners van Streekmarkt Hart van Grolle. Tegelijkertijd ging met een druk op een knop de nieuwe website in de lucht. Op de website is nadrukkelijk te volgen hoe deze coöperatieve winkelformule vorm krijgt.

Streekmarkt Hart van Grolle is ingegeven door de familie Kamperman uit Groenlo. Bij de realisatie van het ‘Hart van Grolle’ worden drie huidige panden aan de Beltrumsestraat samengevoegd tot één duurzaam gebouw in de vorm van een passage waaraan de speciaalwinkels gehuisvest zijn. Naast de bestaande en verbouwde bakkerij van Michel Nales nemen deel in het geheel van de samenwerkende ‘eetwinkels’: de gebroeders Gosselink/slagerij met een groente- en maaltijdenzaak; Mirjam en Stef Reusen/streekproductenwinkel; en ‘De Groene Lach’/koffie, thee, wijn en tapas. Eind december is de bouw gereed zodat in de eerste week van februari 2015 –voor carnaval- de deuren van Hart van Grolle open gaan.

De betrokken deelnemers van de streekmarkt aan de Beltrumsestraat zijn zelfstandige ondernemers. Ze stellen zich als doel een vernieuwende samenwerking op te zetten waarbij zij van elkaar de producten afnemen en in hun eigen recepten te verwerken. Samen worden activiteiten georganiseerd, die de consument meenemen in fenomenen van gezonde en smaakvolle streekproducten, verantwoorde keuzes, aandacht voor elkaar en sociale economie. Dit is het innovatieve element in het project die de winkeliers en andere partners samen gaan uitdragen.

Voor meer informatie www.hartvangrolle.nl


Foutjes, opmerkingen, nieuws, activiteit of als je iets opmerkelijks hebt gefotografeerd stuur het naar redactie@streekgids.nl.